PCSX2 Versión 1.0 (Emulador de PS2 para PC y Mac) - PSNeo.com
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PCSX2 Versión 1.0 (Emulador de PS2 para PC y Mac)

Finalmente ha sido lanzada la versión 1.0 de PCSX2, el mejor emulador de PlayStation 2 (PS2) que está disponible para varias plataformas, incluyendo PC (Windows y Linux) y Mac. Recordaros que este este emulador lleva muchos años de desarrollo, depuración y testeo, en un altruista y titánico esfuerzo por parte del equipo de desarrollo. Llegados a este punto, PCSX 2 es capaz de ejecutar la mayor parte de los juegos sin que existan fallos de importancia, y los poco que existen podrían corregirse sin necesidad de grandes modificaciones en el emulador.

Por estos motivos, el equipo de desarrollo ha decidido dejar de pensar en cosas nuevas y pulir la estabilidad, compatibilidad y las características existentes y liberar la primera versión de PCSX2.

Ha habido muchísimos cambios desde la última versión, incluyendo mejoras en wxWidgets GUI de Jake Stine, el nuevo multihilo VU Core de cottonvibe y mejoras en los plugins primarios. Esta release supone todo un hito y abre el camino a nuevas mejoras y correcciones.

::video::

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[youtube 2Hn6wV_ZnJ0 nolink]

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[youtube Kxv_yFjcRy4 nolink]

[youtube wSRp8YtHupQ nolink]

::novedades::

He aquí un extracto de los últimos cambios:

  • New GIF unit that mimics the real one better
  • microVU elementary function bug fixed (affecting Valkyrie Profile 2, Radiata Stories and Star Ocean 3)
  • Implemented Multi-Threaded VU! A new speed hack with almost 100% compatibility with games, using a third core to run the VU1 unit separately
  • CDVD fixes (Time Crisis boots now)
  • Added support for progressive scan timings
  • Path 3 arbitration and timing refinements
  • Added Finnish, Malaysian, Korean, French, Indonesian, Italian, Japanese and Polish translations

SPU2-X:

  • Configurable output volume
  • Fixes to reverb
  • Various sound looping fixes
  • Improved time stretcher
  • Reverse phase audio quality improved

GSdx:

  • Fixed RGB mode movie recording
  • Texture cache change that fixes some black screening games
  • Implemented NVidia FXAA 3.10, page up key activates it
  • Better multithreading
  • Arc the Lad bad fog fix
  • Fixed shadows in software renderer
  • Implementation of GSdx «Shadeboost» project (saturation, brightness, contrast settings)
  • User configurable hacks in the GUI
  • Fixed flickering in many FMVs
  • Implementation of GSdx «Cutie» project (various extra CRC hacks)

Lilypad:

  • Pad state getting stuck with savestates bug fixed

USBqemu:

  • Revamped it a bit

Linux:

OnePad changes:

  • New dialog configuration panel
  • Improved support of various pad (sixaxis)/mouse/wiimote
  • Added support for more controllers
  • Added support for pressure-sensitive buttons

GSdx:

  • GSdx ported for Linux! Based on OpenGL 3.3 with some 4.x hardware independent extensions. Requires OpenGL 4.2 drivers and is still in experimental stages. Don’t expect the hardware renderer to run properly, but the Software renderer should be fine.
  • Added support for configuration and keyboard shortcuts from PCSX2

ZZogl:

  • Added support for configuration and keyboard shortcuts from PCSX2
  • Added a GLSL backend to replace CG. Like GSdx, it requires OpenGL 4.2 drivers. Only available with PCSX2 self-compilation.

PCSX2 GUI:

  • Added thread timing information to see the CPU usage in the status bar
  • Fix multiple frame/box letters sizing.

In addition to these changes we found a fixed several bugs that could lead to crashes in various situations.
The PCSX2 executable has been built and tested with PGO optimizations enabled so it will be an extra 10% faster over regular SVN builds.

We hope you enjoy this first major version release and have fun playing your games on it!

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::descarga::

Fuente -> PCSX2[/cortar]


Publicado por para PSNeo.com el a las 11:26

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